wtorek, 27 czerwca 2017

Szydełko tunezyjskie

Szczerze mówiąc, to do tej pory o czymś takim nie słyszałam.
Co prawda widziałam gdzies kiedyś w internecie szydełko wyglądające
jak drut i jeszcze się zastanawiałam po co ktoś takie zrobił, ale w życiu
bym nie wpadała na to, do czego ono służy, czy jak się nazywa.
Aż do czasu, kiedy przeczytałam o tym u Beatki na blogu.

https://beva-handmade.blogspot.com/2017/06/szydeko-tunezyjskie-dla-poczatkujacych.html?showComment=1496303074327#c2128833288480132375


Lubię czasem spróbować czegoś nowego, więc dlaczego nie?
Tym bardziej, że pierwsze zadanie polegało na zrobieniu zwykłego prostokąta,
a sam wzór robiło się całkiem łatwo i dosyć szybko.

Mój kawałek na szerokość jest niewielki, a to dlatego że nie mam szydełka
tunezyjskiego i robiłam go na zwykłym, krótkim szydełku :)

I co z takim kawałkiem zrobić? Mi z pomocą przyszła rolka po taśmie

Którą tym kawałkiem owinęłam

Co dalej po kolei Wam pokazywać nie będę, pokażę tylko efekt końcowy

Ha ha, to jest oczywiście dół robótki. A wiecie już co sobą przedstawia?
Oto odpowiedź

Powstał kapelusik, który dodatkowo jest małą szkatułką

Zadanie pierwsze zaliczone. Czy wezmę udział w kolejnych zadaniach - nie wiem.
Zależy od tego czy będzie łatwe do zrobienia i czy pozwoli mi na to czas
i moje zwykłe krótkie szydełko, bo póki co nie będę kupować oryginalnego tunezyjskiego.


I jeszcze książka, którą ostatnio przeczytałam
Penny Jordan - Miłość, honor i zdrada - 480 stron
Zdjęcie znalezione w internecie

32 komentarze:

  1. Córeńko! Ale śliczniutki kapelusik ,bardzo mi się podoba - Spokojnej nocy buziaczki pa

    OdpowiedzUsuń
  2. Wstyd się przyznać, bo szydełko tunezyjskie mam już od kilku, kilkunast lat, a jeszcze nic nim nie robiłam:( Masz wspaniałe pomysły Lidziu. Wspaniały szkatułko-kapelusik!
    Buziaczki:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kapitalnyy pomysł z tą szkatułką - świetnie wyszła :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny pomysł pozdrawiam 😁

    OdpowiedzUsuń
  5. Przeuroczy jest ten kapelusik!

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna pierwsza praca :) Ja dla odmiany mam szydełko tunezyjskie, ale za to nic na nim jeszcze nie robiłam - haha :) Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zawsze trzeba przynajmniej sprobowac czegos nowego. Tobie jak widac przypadło do serca to szydelko, o ktorym ja nie slyszałam nawet. Pomysł na wykorzystanie pracy miałaś przedni. Kapelusik szkatułka jest rewelacyjny. Pozdrawiam ciep!utko.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ty to masz niesamowite pomysły! Kapelusik jest fantastyczny:-)))
    Pozdrawiam cieplutko:-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kapelusz jest świetnym pomysłem. :-D
    I dziękuję! Dzięki Tobie odnalazłam motywację, żeby się w końcu nauczyć robić na tunezyjskim.

    OdpowiedzUsuń
  10. Niby pierwszy raz a tu pomysł niesamowity!
    Jesteś niesamowita i pomysłowa. Zazdroszczę :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Fantastyczne pudełeczko, a myślałam, że igielnik zrobiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Lidziu, na Twoją wspaniałą kreatywność zawsze można liczyć!
    Jestem zachwycona kapelusikiem. Udowodniłaś, że zwykłe szydełko i chęci wystarczą :-)
    Wielkie brawa! Kolejne zadanie będzie dla Ciebie równie proste :-)
    Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
  13. Kapelusz bardzo pomysłowy:))ja kiedyś dawno temu robiłam tym szydełkiem,zle szczerze nie ujęło mnie:)))więc tylko obserwuję co Wy tworzycie:))

    OdpowiedzUsuń
  14. Ale fajowski kapelutek, gdy już sądziłam, że to też igielnik,to na końcu spotkała mnie niespodzianka, nieźle to wymyśliłaś, że o wykonaniu nie wspomnę :) Zajrzyj do normalnej pasmanterii, kup sobie szydełko i nigdy nie mów nigdy. Tak nawiasem, niby tez nie jestem pewna, ale kusi, oj kusi :)
    Uściski :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Śliczny kapelusik z niespodzianką :-) Widzę, że nie tylko ja pomyślałam o igielniku.

    OdpowiedzUsuń
  16. Jesteś genialna w wymyślaniu coraz to nowych zastosowań, super pudełeczko wyszło:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Twoja pomysłowość Lidziu nie zna granic. Świetnie sobie poradziłaś z zadaniem i super szkatułką zrobiłaś. Też myślałam że będzie igielnik. Dasz radę i w kolejnych lekcjach , tego jestem pewna , bo kto jak nie Ty :-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. Lidziu, podziwiam Twoją otwartość na nowe wyzwania i zadania. Ja się zawsze boję, że nie podołam. Kapelusik z ukrytą szkatułką jest piękny i pomysłowy.
    Tysiąc buziaczków<3

    OdpowiedzUsuń
  19. Lidziu, myślałam, że to będzie igielnik. Powiem Ci, że zaskoczka totalna z tą szkatułeczą. Brawo jak zawsze za kreatywność i gratulacje za wykonanie :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Lidziu, ależ świetny pomysł na kapelusik-pudełko! Przyznam, że nie miałam takowego szydełka w ręku, ale kto wie :) Tobie te pierwsze spotkanie wyszło świetnie :) Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Lidziu, super Ci poszło to zadanie!
    Nie rozumiem tylko po co to szydełko jest tak długie? Wytłumaczysz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wzór tunezyjski jest połączeniem szydełkowania i robienia na drutach. Najpierw nabieramy oczka tak jak byśmy to robiły mając druty, a potem przerabiamy każde oczko tak, jakbyśmy to robiły mając szydełko. Przy małym wzorze tak ja u mnie mogłam to zrobić na zwykłym krótkim szydełku, ale gdybym chciała już na przykład zrobić bluzkę, to muszę mieć do tego to długie szydełko, bo będzie musiało pomieścić sporo oczek. Lepiej nie potrafię tego wytłumaczyć, tym bardziej że ja sama spotkałam się z tym dopiero pierwszy raz, ale można zobaczyć o co chodzi na filmiku tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=NXxn1AFotxk&feature=youtu.be&t=449

      Usuń
  22. Lidka czego się nie chycisz zamieniasz w "złoto" :).

    Ja się na szydełkach nie znam więc i, to określenie jest mi obce.

    Jeśli chodzi o moją kartkę na Dzień Taty, to tak mój tato jest elektrykiem :).

    OdpowiedzUsuń
  23. Lidziu fajnie ze sie odważyłaś spróbować czegos nowego, tez czytałam ten post ale nie zdecydowałam sie spróbować wiec tym bardziej Tobie gratuluje!!! Sliczna szkatułka:) sciskam!

    OdpowiedzUsuń
  24. Gratuluję zacięcia i pomysłu wykorzystania wykonanego dzieła :) Świetnie ten kapelusik wygląda.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  25. Piękny kapelusik,choć jak poprzedniczki stawiałam na igielnik,a nie szkatułkę,trochę o tym szydełku poczytałam i jestem pełna podziwu,że zrobiłaś go na zwykłym szydełku,no ale wiadomo,że szydełko to Twój oręż w którym jesteś mistrzynią,pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  26. A już pomyślałam o igielniku w kształcie kapelusza.Super wyszło.Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Piękne pudełeczko - masz super pomysły, Lidziu :)
    Dawno temu robiłam takim szydełkiem i wydziergałam dla mojej pierwszej córki sweterek, czapeczkę i paputki. Muszę tego poszukać...
    Nazwę poznałam dopiero dziś, a zrobił mi je tato w swoim warsztacie.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje wszystkim za komentarze.
Każde Wasze miłe słowo sprawia mi ogromną radość
i daje siłę i chęć do dalszego tworzenia :)